Heraanleg N450 niet opgenomen in investeringsprogramma

BEVEREN. De heraanleg van N450, Schoolstraat-Dijkstraat, in Melsele is niet opgenomen in het Geïntegreerd Investeringsprogramma van de Vlaamse overheid en dat is volgens de partij Wij, Samen Sterk een gemiste kans. De drukke verbindingsweg heeft geen afgescheiden fietspaden noch beveiligde oversteekplaatsen en voldoet daardoor niet aan de normen van verkeersveiligheid. 

Onlangs bereikte de Vlaamse regering een akkoord over het Geïntegreerd Investeringsprogramma (GIP). Daarin is vastgelegd in welke openbare werken de overheid de komende jaren zal investeren. Het programma bevat enkele projecten in de fusiegemeente Beveren-Kruibeke-Zwijndrecht maar één belangrijk project is niet weerhouden: de heraanleg van de N450 in Melsele. Dat is volgens de partij Wij, Samen Sterk een gemiste kans. "Vanuit de gemeente Beveren-Kruibeke-Zwijndrecht hebben we de afgelopen maanden nochtans actief geijverd om van de heraanleg van N450 (Schoolstraat-Dijkstraat) een prioriteit te maken. Toch werd het project tot onze grote teleurstelling niet weerhouden in het akkoord.", zegt gemeenteraadslid Pieter-Jan Certyn (Wij, Samen Sterk), "Iedereen die de situatie in Melsele kent, weet dat deze gewestweg een cruciale verbindingsweg is, in het bijzonder voor het woon-werkverkeer dat vanuit onze gemeente dagelijks richting de Waaslandhaven en de E34 moet. Vandaag liggen er langs deze weg echter nog geen veilige afgescheiden fietspaden of beveiligde oversteekplaatsen en voldoet dit traject dus absoluut niet aan de normen van verkeersveiligheid. Ook de schoolomgeving rond GBS De Toren moet dringend verkeersveiliger gemaakt worden." Ook schepen van Mobiliteit  en Openbare Werken Jeroen Verhulst reageert teleurgesteld: "De gemeente is al gestart met de voorbereidende grondverwervingen. Alle plannen liggen klaar. Het is bijzonder betreurenswaardig dat de Vlaamse regering dit project nu op de lange baan lijkt te schuiven".

projecten voorzien in het investeringsprogramma

Ook voor de heraanleg van de doortocht van Bazel was er slecht nieuws. Er was voorzien dat de werken in komende maanden van start zouden gaan. Het investeringsprogramma voorziet de uitvoering van deze werken pas in 2027, een aanzienlijke vertraging. 

Andere projecten die voorzien zijn in het investeringsprogramma zijn de realisatie van de Westelijke Ontsluiting van de Waaslandhaven in het kader van het complex project ECA, de heraanleg E34-West, de F4 fietserstunnel onder de N70 en het Ommelandverbond.  (mb, foto: © Google Maps)

 

Lees ook:

BEVEREN. Er zit eindelijk terug beweging in het dossier rond de heraanleg van de N450, een van de drukste verkeersassen van Beveren. Het dossier zat  al een tijd in het slop omdat het geen...

BEVEREN. De gemeenteraad heeft een motie goedgekeurd die pleit voor een verbod op zwaar verkeer op de N450. Enkel Luc Maes, raadslid voor Open VLD onthield zich. Volgens Open VLD treft dergelijk...

BEVEREN. Sinds de werken aan de E34 gestart zijn, is het aantal vrachtwagens op de N70 en N450 gestegen, wat beide wegen nog drukker en onveiliger maakt voor zwakke weggebruikers zoals fietsers en...

MELSELE. In opdracht van het Agentschap Wegen en Verkeer krijgt de N450 in Melsele tussen de N70 en de Koolputstraat een nieuwe laag asfalt. Om de hinder te beperken wordt beide rijstroken...

BEVEREN. Vertegenwoordigers van de gemeente Beveren hebben een aantal verkeersknelpunten besproken met het kabinet van Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits. Na het dodelijke ongeval,...

De bocht ter hoogte van ’t Smisken aan het kruispunt Dijkstraat-Brielstraat, richting Melsele. De fietsstrook is volledig verdwenen. De fietser is hier wel degelijk in gevaar.MELSELE/KALLO.Het is...