Social mediabureau wil centrum Sint-Niklaas nieuw leven inblazen

SINT-NIKLAAS. Social media-agentschap More Social ruilt Beveren in voor de Stationsstraat in Sint-Niklaas. Vandaar wil het jong bedrijf een voortrekkersrol spelen in de heropleving van de bijna leeggelopen winkelstraat.
More Social zag het levenslicht in volle coronatijd toen ondernemer Roy Piessens zijn DJ-activiteiten zag wegvallen. Intussen telt het mediabedrijfje acht werknemers en wil het de Sint-Niklase winkelstraat nieuw leven inblazen. More Social richt zich niet alleen op social media en fotografie. Het bureau organiseert ook workshops om bedrijven te begeleiden om hun online aanwezigheid te versterken.
"Ik ben geboren en getogen in deze stad en de Stationsstraat is altijd de ‘place to be’ geweest. Het klopt dat de straat veel van haar charme verloren is, maar het blijft een van de slagaders van het stadscentrum. In die zin is het een locatie met ontzettend veel potentieel. Door ons hier als creatief bedrijf te vestigen, willen we de dynamiek en ondernemingszin in de buurt opnieuw aanwakkeren.", zegt Roy Piessens, oprichter van More Social, "De vraag naar onze service neemt alleen maar toe. Meer en meer ondernemers beseffen het belang van online aanwezigheid en social media. Om je als bedrijf optimaal te profileren en verder te ontwikkelen, kan je gewoon niet meer om digitale platformen als Instagram en Facebook heen."
Samen met ontwerpbureau Maneuver organiseert More Social meermaals per jaar een afterwork. De eerstvolgende afterwork staat gepland op 29 juni in Chateau Pironne, recht tegenover kwartier Westakkers. (mb, foto: More Social)