Campagne ‘Doe lokaal’ gestart

OOST-VLAANDEREN.  Donderdag is de aftrap gegeven voor de provinciale campagne ‘Doe lokaal’. De campagne moet Oost-Vlamingen aanzetten om lokaal te winkelen, logeren, dineren en reserveren bij een handelaar of ondernemer in de buurt. Elke gemeente in onze provincie heeft zich geëngageerd om ‘Doe lokaal’-affiches te verspreiden. Ook de bussen van De Lijn zullen de ‘Doe lokaal’-boodschap uitdragen. 

Er valt ook heel wat te winnen. Oost-Vlamingen die op sociale media inchecken bij hun favoriete lokale ondernemer of een foto posten met de hashtag #DoeLokaal, maken wekelijks kans op mooie prijzen, zoals waardebonnen om lokaal te dineren of te overnachten, een fotoshoot en waardebonnen om streek- en hoeveproducten te kopen. Ondernemers kunnen op hun beurt een stevige portie publiciteit winnen door zicht aan te melden op doelokaal.be en deel te nemen aan de campagne. Drie ondernemers winnen in september gratis reclame voor hun zaak op enkele bussen van De Lijn.

Met de campagne willen de Economische Raad voor Oost-Vlaanderen, de provincie Oost-Vlaanderen samen met Toerisme Oost-Vlaanderen, Unizo Oost-Vlaanderen en Horeca Oost-Vlaanderen de lokale economie opnieuw meer leven inblazen na de coronalockdown. (mb)

 

Lees ook:

12 Extra jobs in Wase maatwerkondernemingen

SINT-NIKLAAS. Vlaams minister van Sociale Economie Hilde Crevits heeft 68 projectvoorstellen goedgekeurd, goed voor 245 extra jobs in de sociale economie en een investering van 5 miljoen euro. In...

Droogtemeters brengen hitte en droogte in kaart

SINT-NIKLAAS. Op het provinciaal domein De Ster  en op 5000 andere locaties in Vlaanderen zijn slimme bodemsensoren in de grond gestopt. Die moeten een half jaar de hitte en droogte in kaart brengen...

Doe mee aan de Week van de Korte Keten 2021

OOST-VLAANDEREN. De provincie Oost-Vlaanderen roept producenten, steden en gemeenten op om deel te nemen aan de Week van de Korte Keten Die vindt dit jaar plaats van 15 tot 23 mei. Tijdens die negen dagen...