Studenten helpen toekomstige studenten met vragen over opleidingen
SINT-NIKLAAS. Odisee Hogeschool speelt in op de communicatiecultuur via social media bij jongeren. Vandaag, woensdag 28 juni, kunnen toekomstige studenten tussen 16 en 20 uur vragen stellen via een chatbox aan laatstejaars over de opleidingen, studeren, het leven als student...
Omdat jongeren via sociale media veel opener communiceren bedacht de Odisee Hogeschool een nieuw promo-initiatief: chatten over een toekomstige opleiding. Vanmiddag tussen 16 en 20 uur zitten studenten van alle opleidingen klaar om toekomstige studenten via chat te woord te staan en te antwoorden op al hun vragen. "Laatstejaars komen vaak met hun ouders naar een infodag. Ze krijgen daar een rondleiding van een student uit de opleiding die hen interesseert. Vaak zijn het de ouders die vragen stellen aan die student. Om die drempel om vragen te stellen te verlagen voor onze toekomstige studenten, organiseren we een chatsessie waar toekomstige studenten via chat al hun vragen kunnen stellen aan een student uit de opleiding en van de campus die hen interesseert", zegt Catherine Decraene van de dienst Marketing en Communicatie van Odisee.
De chatsessie is toegankelijk via odisee.be/chat. Deelnemers vinden daar een overzicht van alle studenten die aan het chatten zijn, met de opleiding die ze volgen en een fotootje van de student. Ze kunnen daarnaast ook via Facebook Live beelden volgen vanuit het zenuwcentrum, waar presentator Marc Boon en Odisee social media queen Nicol Adaszewska voortdurend verslag uitbrengen over de sfeer in het zenuwcentrum en samen met de chattende studenten vragen en antwoorden zullen oppikken die ook interessant kunnen zijn voor andere bezoekers. (mb)