Miss Sint-Niklaas siert toeristische gids vol vernieuwing
SINT-NIKLAAS. De stad Sint-Niklaas heeft haar nieuwe toeristische brochure voorgesteld. De brochure schenkt heel wat aandacht aan toeristische vernieuwingen van de jongste jaren, zoals het kunstproject Luistervinken, de ‘actieve’ Witte Molen en de plaatselijke culinaire troeven. Daarnaast is er ruimte voor nieuwe cultuur-historische projecten, museumopeningen en evenementen. Bovendien siert Miss Sint-Niklaas 2013, Eveline Cerpentier,de cover van de folder.
In de nieuwe folder is uiteraard plaats voor evenementen en projecten die dit jaar worden georganiseerd zoals een artistiek project rond Japan, het middeleeuws spektakel Guldensterrenslag en een nagelnieuw aanbod rond De Groote Oorlog, ...
De toeristische folder is het instrument bij uitstek waarmee Sint-Niklaas in de kijker wordt geplaatst op de komende toeristische beurzen te Gent (16 januari), Antwerpen (23 t.e.m. 27 januari), Deinze (30 januari), Peer (2 februari), Brussel (6 t.e.m. 10 februari), Sint-Niklaas (7 maart) en Sint-Katelijne-Waver (11 maart).
De brochure is kosteloos verkrijgbaar bij de stedelijke dienst toerisme, Grote Markt 45 te Sint-Niklaas. Ook in het stadhuis, de deelgemeentehuizen, alle logies, de bib, de publieke en private musea en de diverse culturele instellingen zijn exemplaren beschikbaar om mee te nemen. (mb)