Nieuw logo onderstreept Lokerse deugden
LOKEREN. Het vertrouwde logo van de stad Lokeren heeft plaats gemaakt voor een nieuw, fris ontwerp dat de Lokerse kernwaarden, of deugden zoals u wil, moet onderstrepen. Aan het ontwerp van het nieuwe logo is heel onderzoek aan vooraf gegaan waarbij een onderzoeksbureau zowel binnen als buiten de stad op zoek ging naar de sterkten van de durmestad. Dat onderzoek resulteerde in een soort Lokers DNA die allen terugkomen in het logo.
"Elk bedrijf weet dat imago belangrijk is.", steekt burgemeester Antheunis van wal bij de voorstelling van het logo. "Lokeren is een mooie, gezellige, pittige stad met veel groen en natuur. En daar mogen we best fier op zijn." Warm, levendig, pittig, ondernemend, veel natuur en groen en kleurrijk. Dat zijn de kernwoorden die het DNA van de stad vormen. Elk van deze waarden zijn aanwezig in het nieuwe logo waar groen en blauw verwijzen naar de Durme en het groen in de stad. Niet toevallig vormen deze kleuren de hoofdkleuren. "De kleuren zelf zijn warm en helder, samen met een rond lettertype straalt dat warmte, gezelligheid, hartelijkheid en levendigheid uit.", vult communicatieambtenaar Rudi Van Hecke aan. "De vonkjes boven het woord Lokeren staan voor een kleurrijk, pittig, dynamisch en ondernemend Lokeren."
Lokeren stapt mee op de trend om een logo te laten vergezellen van een klinkende slagzin. De durmestad krijgt de slagzin 'Fel naturel' aangemeten, wat verwijst naar de ondernemingszin en het vele groen in de stad.
Het logo is de eerste fase in een uitgebreid cityplan dat het imago van de stad moet versterken. Het zal binnenkort overal te zien zijn. Verenigingen kunnen het logo ook gebruiken. Mits een motivatie waarvoor het gebruikt zal worden, kunnen zij het opvragen bij de dienst communicatie. (mb)