Stekense burger heeft geen klachten

Image
Via een meldingskaart kan de Stekenaar z'n ontevredenheid over de werking van de gemeentelijke diensten kwijt. Maar bijna niemand kent de kaart of maakt er gebruik van.
STEKENE. Inwoners van Stekene hebben amper klachten over het gemeentebestuur of melden hun grieven niet. Vast staat dat de gemeente in de eerste tien maanden van vorig jaar slechts twee klachten ontving.

In oktober 2009 voerde Stekene nieuwe ombudsnormen in waardoor inwoners via een meldingskaart klachten kunnen melden aan het gemeentebestuur. De meldingskaart vermeldt: "Met een klacht kan u uw ontevredenheid uiten over een al dan niet verrichte handeling of prestatie van het gemeentebestuur". Op de jongste gemeenteraad polste sp.a Stekene naar het aantal klachten en de behandeling ervan. Volgens het schepencollege is het echter nog te vroeg om iets over de klachten te zeggen. Wel wou het college kwijt dat het slechts twee klachten ontving. "Sp.a-Stekene betreurt dat het anderhalf jaar wachten wordt op feedback via de melding- en klachten kaarten. Op die manier wordt het onmogelijk om kort op de bal te spelen en iets te kunnen leren uit deze input", zegt raadslid Christophe Creve.

De meldingskaart is in digitale vorm terug te vinden op stekene.be en kan digitaal of per post aan de gemeente worden bezorgd. (mb)

 

 

Lees ook:

SINT-NIKLAAS. Fiberklaar is al enkele maanden aan het werken in Sint-Niklaas maar blijkbaar verlopen die werken niet altijd behoorlijk. Vooruit-politici Yente Syvertsen en Olivier Maes vragen de...

KRUIBEKE. Het is goed om weten waar een mens met milieuklachten heen moet. Denk maar aan hinder van ratten, katten,asbest, sluikverbranden van afval, sluikstorten van afval, geurhinder,...