Code vzw brengt de smaak van 'Theatermenu'

Image
Kurt Bolsens en Maja Van der Borst in 'Donny Dash: seks, brood en sok'nwol'
SINT-NIKLAAS. Maandag werd in het restaurant 'Het Laatste Avondmaal' in de Sacramenstraat door Code vzw het allereerste theatermenu aangeboden. Het was onmiddellijk een schot in de roos want het restaurant was al volledig uitverkocht op een week tijd. De formule was eenvoudig want het culinair theater bestond uit een 5-gangenmenu en 4 korte vertoningen. En dat alles voor 30 euro.

 

Bij elk deel van het menu werd toneel gespeeld. Aperitief met hapjes werd al opgevolgd met 'De Vooravond', een stuk dat werd gebracht door Katrien Meersschaert en Erika Van Hooste in een regie van Danny Verbraecken. Het ging over twee vrouwen die elkaar ontmoetten op de vooravond van een grote reis.

 

'Asperges op z’n Vlaams' was de volgende menugang. 'Bindingsangst' heette het theaterstukje er bij: een man en een vrouw komen nader tot elkaar, of toch niet? Het werd gespeeld door Dries Van Elslande en Sophie De Buck.

Image
een gezellig moment tussen de gangen door van het theatermenu
Gang 3 bracht een aspergesroomsoepke, gekoppeld aan 'Donny Dash: seks, brood en sok’nwol' geschreven door Kris Ryckaert, geregisseerd door Inge Gyselinck en vertolkt door Kurt Bolsens en Maja Van der Borst of hoe een man met 1 sok rond alledaagse dingen een scène maakt.

 

'Scampi van de Chef' werd versierd met 'Italienne' door Bert De Backer, Christophe De Zutter en Stijn Godderis. De regisseur was opnieuw Danny Verbraecken. Het verhaal: die acteurs bereidden zich voor op de voorstelling. De spanning is te snijden. En dan… was er koffie met dessert. Het theatermenu liep van 18u30 tot 22 uur.


De mensen waren na afloop ook erg enthousiast. Het eten was heerlijk en met de toneelstukken is er ook echt kwaliteit geleverd. Veel mensen hebben immers al gereserveerd voor een volgende theatermenu. Code vzw heeft dan ook beslist dit theatermenu om de 3 maand opnieuw te serveren. De volgende voorstellingen zijn gepland op 29 september. (Rolf Duchamps)