Hogeschool bezorgt bib imagocampagne

Image
Bibliothecaris Nadia Vriesacker is tevreden met de “Te Huur” – campagne van de hogeschoolstudenten.
ZWIJNDRECHT. In de Zwijndrechtse winkels kunnen bordjes bemerkt worden waarop in het groot “TE HUUR” staat te lezen. Te huur dan wel in de bibliotheek, van allerlei boeken die betrekking hebben op de aard van wat in de winkel verkocht wordt. Zwijndrecht is één van de vijf bibs die in een project zitten dat door de afdeling Kunst- en Cultuurbemiddeling van de Karel de Grote –Hogeschool Antwerpen, werd opgezet. Deze afdeling is een nieuwe richting die kan gevolgd worden in de afstudeerrichting sociaal-cultureel werk.

De Hogeschool werkte mee aan een imagocampagne van de bibliotheken en voor Zwijndrecht paste dat erg goed omdat de huisstijl van de bibliotheek én van de gemeente wordt aangepakt. De derdejaarsstudenten werkten gedurende 150 uur aan het project in de kunst/cultuursector  meer bepaald een project in samenwerking met een aantal bibliotheken in het Antwerpse. Naast Zwijndrecht zaten ook Niel, Lier, Mechelen en Lint in deze imagocampagne.

 

Er werd aan gewerkt van half september tot voor de kerstvakantie. Een groepje van 4 tot 5 studenten  vormden de algemene imagocampagne om tot een concrete situatie voor de Zwijndrechtse bib.  Het werd een samenwerking tussen de bibliotheek en de hogeschoolstudenten. Zo kwamen ze tot de actie “TE HUUR … in de bibliotheek”. Voor de bib was het een welkome ondersteuning en voor de studenten een mooie praktijkervaring.

 

Wie in Zwijndrecht bij de bakker ‘Te Huur in de bibliotheek’ ziet hangen, kan daarop boeken, strips en andere bibmaterialen vinden over het onderwerp broodbakken e.d., bij de beenhouwer zal dat dan gaan over wat in de bib te ontlenen is rond beenhouwer-vlees. (R.D.)