Opmaak stadspromotieplan Sint-Niklaas

SINT-NIKLAAS. Sinds begin juni is het onderzoeks- en adviesbureau WES, in samenwerking met het communicatiebureau DVN, aan de slag voor het opmaken van een stadspromotieplan voor Sint-Niklaas. Gedurende zeven maanden zullen onderzoekers van beide bureaus grondig analysewerk verrichten om te komen tot een meer gestructureerd en strategisch onderbouwd stadspromotiebeleid. WES en DVN pakken dit stadspromotieplan aan in vier grote fasen. In een eerste fase onderzoeken zij de huidige situatie. Specifieke aandacht gaat naar het imago van de stad bij de doelgroepen en hun behoeften en evaluatie. In een tweede fase volgt het formuleren van een visie waarbij de vraag gesteld wordt wat de stad wenst te zijn. In een derde fase worden strategische acties uitgewerkt voor de prioritaire doelgroepen. Zodoende wordt binnen het stadspromotieplan aan de stad een eigen gezicht (positionering) gegeven, aandacht besteed aan nieuwe idee?n die de concurrentiepositie versterken (productontwikkeling) en de troeven (speerpunten) gecommuniceerd naar doelgroepen toe. Tot slot worden de evaluatietijdstippen bepaald om naderhand doelstellingen eventueel bij de stellen.