Kwaliteitslabel voor diensten en winkels van Den Azalee
SINT-NIKLAAS. Maatwerkbedrijf Den Azalee behaalde het kwaliteitslabel QforWSE, wat staat voor Kwaliteit voor Werk en Sociale Economie. Dit label wordt door de Vlaamse regering uitgereikt aan ondernemingen die goed scoren op het vlak van klanttevredenheid, transparante dienstverlening, opleiding van medewerkers en een gezond financieel beleid. Het label is noodzakelijk om te blijven erkend worden als maatwerkbedrijf. Het label is drie jaar geldig.
Alle drie De Kringwinkels van Den Azalee in Sint-Niklaas, Temse en Sint-Gillis-Waas mogen het kwaliteitslabel dragen, net als alle diensten van het kringloopcentrum en de diensten Energie & Wonen in de Heistraat, het sociaal restaurant De Variant in de Lamstraat en het fietspunt De Versnelling aan het station van Sint-Niklaas. "We zijn daar trots op", benadrukt Den Azalee-directeur Peter Maris. "Het is een erkenning voor de inzet en inspanningen die onze medewerkers al jaren leveren. Tegelijk getuigt dit ook van de tevredenheid van onze klanten."
Den Azalee had nog enkele maanden tijd maar besloot om de procedure nog voor het einde van het jaar uit te voeren. Tijdens de audit ging de auditor de kwaliteit en communicatie na van alle dienstverlening die Den Azalee aan haar klanten biedt, en de klanttevredenheid. "We scoorden daarop uitmuntend, al kwamen ook verbeterpunten aan de oppervlakte. Daar kunnen we alleen maar uit leren. Zo zullen we in de toekomst nog meer nagaan wat de wensen van onze klanten zijn’, aldus nog voorzitter Sofie Heyrman. Ook op het vlak van personeelsbegeleiding, opleiding van de medewerkers, het creëren van werkgelegenheid en financieel beleid haalde Den Azalee ook de verplichte kwaliteitsscore.
Het behalen van dit kwaliteitslabel was voor Den Azalee van cruciaal belang. Zonder het label zijn subsidies immers niet meer mogelijk, kunnen opleidingen niet langer worden erkend en kan ook niet meer worden deelgenomen aan openbare aanbestedingen. "Met het label dat we nu overal zichtbaar zullen dragen kunnen we ongetwijfeld ook onze marktpositie versterken. De komende drie jaar blijven we verder werken aan het werkplezier bij onze medewerkers, onze dienstverlening en de klanttevredenheid’, besluit voorzitter Sofie Heyrman. (mb)